BaNNerS

BannerFans.com

Teman Blogger

Sabtu, 29 Mei 2010

Jungle Tracking di Pantai Kerachut di Pulau Pinang


Pantai Kerachut

Kelmarin, penulis bersama rakan-rakan seramai 4 orang telah pergi ke Pantai Kerachut. Sidang pembaca tahu tak di mana letaknya pantai kerachut ini ? Mesti ada yang tahu dan ada yang tak tahu. Bagi yang tahu duduk diam-diam, bagi yang tidak pula biar penulis cerita sikit tentang apa yang menarik dengan pantai kerachut ini.

Pantai Kerachut terletak di Taman Negara Pulau Pinang, lokasinya di Kampung Nelayan, Teluk Bahang, Pulau Pinang. Tapi pantai kerachut ini terletak di sebalik bukit dari kampung nelayan ini, sebab tu la permandangannya indah dan cantik.

Cara nak ke sana ada dua kaedah sama ada nak berjalan ataupun naik bot. Kalau berjalan, memang mencabar. Bagi yang meminati 'jungle tracking' boleh la datang ke sini. Perjalanan untuk sampai ke pantai tersebut mengambil masa 1 jam. Bagi menaiki bot hanya 20 minit sahaja. Penulis lebih menggalakkan ke pantai tersebut dengan berjalan kaki, baru la mencabarkan.

Di pantai ini juga ada sebuah tasik yang unik dimana terdapat dua lapisan air di tasik tersebut di bawah air laut dan di atasnya pula air tasik. Itu sebab unik.

Penulis dapat rasakan satu pengalaman yang indah bersama teman-teman sebab dapat tawan pantai kerachut tersebut dengan berjalan. fuh, penulis sarankan sidang pembaca pergi untuk cuba pengalaman baru.

Meneroka flora dan fauna sambil menghayati keindahan ciptaan alam semula jadi yang diciptakan oleh-Nya.

Subhanallah... kebesaran ilahi....alhamdulillah.....dijadikan sebagai manusia di muka bumi ini.....Allahuakbar.... Semua itu susunan dan aturan-Nya.

'Malaysia Truly Asia'


2 ulasan:

  1. ohh bercuti cuti x pergi suksis ye.
    hihi.gurau je. :)

    BalasPadam
  2. nak contact sapa ei, nak tau harga dan lain-lain??

    BalasPadam