BaNNerS

BannerFans.com

Teman Blogger

Ahad, 9 Mei 2010

kita sebuah keluarga.....(^_^)....

REHLAH ASIS 06




Pada hari Jumaat hari tu (7 Mei 2010) kami telah adakan program rehlah di Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan. Rehlah ni kira bacth group aku la dekat UM ni. Walaupun semasa minggu belajar kami selalu berjauhan, membuat perkara masing-masing, namun dengan adanya program ini kami dapat berkumpul semula. Bila dapat bersama-sama, gembira, sedih bersama, ketawa bersama, dan semuanya bersama membuat kami rasa dekat sangat. Bagiku, keadaan ni merasakan seperti kami berada dalam satu keluarga.

"Semusim bersama, Seabad terasa"




Pelbagai aktiviti yang dilakukan, dan aktiviti-aktiviti ini mengimbau semula kenangan semasa kecil dahulu. Aku berasa bersyukur kepada Allah kerana menemukan aku dengan kawan-kawan seperti mereka. Kawan-kawan yang disayangi, setiap yang kita lalui pasti menjadi satu pahatan dalam warkah hati yang tersembunyi ini. Pengertian yang membawa erti harta seluruh alam tidak terluah oleh buih-buihan kata-kata, tapi menjadi memori emas yang terserlah di lautan kasih.


Ukhwah fillah, Pertemuan kerana Allah dan perpisahan jua kerana Allah. Maha berkuasa yang menemukan sesama makhluknya dan memisahkan mereka kerana satu perkara iaitu sinaran hikmah. Alangkah indahnya kebesaran ilahi.




Bertambah lagi keagungan kekuasaan-Nya dengan kebijaksanaan menciptakan dan mengatur alam ini dengan sempurnanya. Keindahan kejadian alam semula jadi dapat dihayati dengan lautan ombak di Teluk Kemang ini, panorama di persisiran pantai, dan sinaran matahari yang terbenam di ufuk barat membuktikan lagi kebijaksanaan-Nya. Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar.

Semoga ukhwah yang terjalin ini kekal sepanjang hayat dengan dibaluti keredhaan-Nya dan menjanjikan keindahan syurga di akhirat kelak. Insyallah.. Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...(^_^)...

1 ulasan: