BaNNerS

BannerFans.com

Teman Blogger

Jumaat, 29 Oktober 2010

Perjalanan Baru Bermula

rasa dah lama tak menulis dalam bahasa yang mudah dan sentiasa guna bila bersembang-sembang. kali ini aku rasa macam nak tulis dalam bahasa yang mudah. buat pembaca dan yang sentiasa mengikuti blogku ini, hayati tulisanku yg mudah ini.

aku cuma nak cerita apa yang berlaku pada hari ini. pagi ini aku rasa sungguh seronok sebab nak sambut kedatangan ibu dan kakakku yang akan datang ke kl. rindu bila lama tak bersua. betul tak?

mesti para pembaca setuju punya. bagi yang dah tiada ibu dan ayah, saya minta maaf. al-fatihah disedekahkan. semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempat dalam kalangan para solehin.

sambung semula cerita tadi, pukul 2 ptg tepat aku bergegas terus ke kl sentral dgn kereta yg dipinjam dari temanku. bila nampak ja muka mak dan kakak aku, aku rasa sangat gembira, hanya tuhan yang mengetahui. itulah nikmat dunia yg allah kurnikan kepada kita insan yg lemah ini.

lepas tu, aku bawa mak dan kakak aku ambik adik aku, dan kita org p kedai makan ikan bakar yg sedap di Setiawangsa. siapa tak kenal kalau 'skinchan ikan bakar'. memang aku bagi rating tinggi la p kedai ikan bakar ni. sedap dan berpatutan la harganya. jadi aku syorkan para pembaca supaya try la makan kat kedai ni. memang tak rugi.

walaupun seketika, tapi memang menghargai dan bermakna bagi hidup diperantauan. teringat pula lagu pramlee tajuk tentang dendang perantau. apa kan daya... masa tak akan kembali... hancur musnahnya......semuanya....~~

esok pulak abg gua konvo. aku nak p rasa la sikit macam mana rasa org yg dah konvo ni..mesti bestkan.. biasa la org dah diiktiraf...aku ni pula p menyibuk...takpala bukan selalu...

ok la aku nak cau, nak p ambik adik aku, dan nak ke kajang pula... harap para pembaca dapat doakan keselamatan saya utk perjalanan malm dan esok nanti..

ini yg kata, perjalanan baru bermula... esok masih ada....

4 ulasan:

  1. dayau pun nnt grad ler...karisma!hahaha

    BalasPadam
  2. adush..citer sal grad n convo nie wat aku ase touching giler..xsabar bila nk grad...xlarat blajar dah nie...

    BalasPadam
  3. jelez terhadap kamu....mak kamu datang dari jauh..cepat lah cuti...tak sabar nak jumpa mak ayah....

    BalasPadam
  4. zen : hoho... insyallah... 2012
    insprsi arjun. : sabar2...akan tiba masanya nanti...
    mahfudz : cuti adalah setiap hari ....huhu...

    BalasPadam